Kvinna med headset Telia Cygate
Fler tjänster

Support

Service som skapar trygghet för verksamheten.

Support från Telia Cygate

Vi erbjuder snabb och heltäckande support på den nivå du önskar.

Reaktiv support är idag inte tillräckligt för att möta både verksamhetens krav och hålla en it-miljö säker från hot. Medarbetare behöver säker och enkel tillgång till applikationer och data 7/24/365, från olika platser och olika enheter.

Dagens organisationer måste vara proaktiva och förutsägbara för att kunna leverera de resultat som ställs på verksamheten. En proaktiv support med ständig genomlysning och uppdatering är därför ett måste i dagens it-miljö.

Tillsammans med er it-enhet bygger Telia Cygate en anpassad support så att ni kan nå högsta möjliga nivå inom både plattform och it-säkerhet. Vår portfölj av tjänster täcker era behov inom nät, säkerhet, Hybrid-it/Cloud och kan säkerställa att era applikationer fungerar på bästa sätt, oavsett plattform eller val av tillverkare inom Telia Cygates portfölj.

Om Telia Cygate medarbetare

Vi har experterna

Vi har alltid de högsta certifieringarna hos de ledande leverantörerna. Det säkerställer djup specialistkunskap hos våra konsulter och supporttekniker.

Behovsanpassad support

Vi erbjuder support från grundläggande nivå under kontorstid till 24 timmar om dygnet. Vi jobbar tillsammans med dig fram det alternativ som är rätt för din organisation och din verksamhet.

Support för hela livscykeln

Vi kan hantera support från det första köpet av produkter, mjukvara och licenser till förvaltning. Med våra tjänster för teknikuppdateringar, lifecycle management och möten med analys/insikter får du rekommendationer så du kan hålla din organisation säker och ”up to date”.

Nationell anpassning

Telia Cygate arbetar fram rätt supportnivå för nationella eller internationella organisationer. Vi anpassar alltid supportmodellen efter regulatoriska krav och omvärldsfaktorer.

Våra tjänster

Det här kan vi hjälpa er med

Vårt mål är att du ska få så snabb och heltäckande support som du önskar och behöver. Du väljer själv servicenivå utifrån din verksamhets krav eller en specifik utrustnings sårbarhet. Är du osäker på vilken nivå du ska välja föreslår vi gärna servicenivå och upplägg som matchar dina behov. I våra serviceerbjudanden ingår bland annat följande:

Service Desk

Med vår Service Desk får ni en samlad kontaktväg för felanmälan och ärenden där ni kan välja språk mellan svenska eller engelska.

I vår kundportal kan ni följa hantering och status för ärenden som felavhjälpning, RMA och ärendehantering, med mera.

CX Service Livscykelprocess

Processens olika faser syftar till att identifiera ett nuläge, sätta upp gemensamma mål och slutligen utveckla och förnya. Metodiken ligger till grund för att:

  • Öka trygghet och transparens
  • Identifiera infrastruktur, licenser och mjukvara inklusive versionsnivå
  • Skydda mot hot genom en korrekt uppdaterad plattform
  • Nå rätt Supportnivå som skapas av data från er IT-plattform
  • Rekommendera förändringar i befintlig supportplattform
  • Ge ökad samsyn och god anpassning mot befintliga verksamhetskrav

Analys och insikt

Telia Cygate hjälper er utveckla verksamheten genom att analysera och ge insikter kring nuvarande it-lösningar och rekommendera beslut om att förnya eller tillföra ny funktionalitet.

Detta gör vi genom ”Cygate Smart Analys and Insight”. En metod som både använder ”controller on-site” och olika digitala verktyg för att förstå er verksamhet på bästa sätt och skapa en grund för rekommendationer och utveckling.

Löpande effektivisering och automatisering

Genom vår beprövade metod FARAO kan vi vara säkra på att kunna leverera verksamhetsvärde till våra kunder. Metoden ger ett strukturerat stöd i digitaliseringsarbetet och identifierar möjligheter att effektivisera och automatisera med hjälp av it.

Telia Cygate stöttar er genom att identifiera och därefter implementera de verktyg ni behöver för er digitaliseringsresa. Under arbetet håller vi alltid era verksamhetsmål i centrum för allt vi gör eller föreslår.

Vi har experterna

De konsulter som finns hos Telia Cygate har alltid de högsta certifieringarna hos våra strategiska partner, det vill säga de ledande leverantörerna. Det säkerställer att det finns en djup specialistkunskap hos vår Service Desk, våra arkitekter och våra konsulter.

Behovsanpassad support

Vi erbjuder support från grundläggande nivå under kontorstid till 24 timmar om dygnet, året runt. Vi arbetar tillsammans med er för att hitta det alternativ som är rätt för er organisation och möter verksamhetens krav på bästa sätt.

Telia Cygate partners

Därför ska du välja support från Telia Cygate

Våra supporterbjudanden

Företagets it-infrastruktur är idag en central del av verksamheten. Vårt utbud av supporttjänster säkerställer tillgängligheten och stabiliteten i er it-miljö. Genom att anpassa supportnivåerna efter verksamhetens krav och behov av extern kompetens minskar risken för långa och kostsamma avbrott.

Fördelar med support från Telia Cygate

Trygg support

Vi kan lösa era komplexa problem tack vara den djupa kompetens som finns hos Telia Cygates Service Desk.

Telia Cygate Expert-resurser

Vi kan hjälpa er hålla er it-plattform säker med de senaste uppdateringarna installerade med sakkunnig vägledning.

Analys och insikter

Med hjälp av Artificiell intelligens ooh Machine Learning kan ni minimera risker och förenkla er dagliga it-verksamhet så att ni alltid har en uppdaterad och säker it-plattform.

Anpassad nivå

Välj mellan att använda hela Telia Cygates djupa expertis och fokusera på din verksamhet, eller att också utnyttja egen expertis och ta hjälp av Telia Cygate och våra partners vid behov.

Kontakta oss

Låter det intressant? Hör av dig till oss så berättar vi mer

Vi återkopplar så fort vi kan.

Relaterat